Choroby Archiwum wpisów

ogórki krojone

Probiotyk, ale jaki?3 lutego 2019 - Choroby -

Jeden ze sposobów poprawy składu i funkcji mikrobioty to stosowanie probiotyków. Jak to robić z sensem?

Jak wybierać probiotyk? Na pewno nie według zasady, który najtańszy.

Z poprzedniego wpisu wiadomo, co to znaczy mikrobiota i dysbioza i kiedy przyjmować probiotyki. Czym one są?

To żywe mikroorganizmy o przyjaznym nastawieniu do człowieka, które dostarczamy sobie z zewnątrz. Mają udokumentowane działanie zdrowotne.

Co potrafią? Mogą zmieniać skład bakterii, zamieszkujących nasze wnętrza i chronić nas przed osiedleniem się tam szkodliwych drobnoustrojów, a tym samym przed zakażeniami. M.in. przez obniżanie pH w jelitach, wydzielanie substancji, przeciwdziałających „złym” bakteriom, jak nadtlenek wodoru, utrudnianie im przyczepności do nabłonka jelit, aktywowanie odporności organizmu.

Jak wybierać probiotyk? Na pewno nie według zasady, który jest najtańszy.
* przebadane szczepy to Lactobacillus rhamnosus, Lactobacillus Helvetius, Lactobacillus plantarum 299V, Lactobacillus GG, Bifidobacterium infantis i Saccharomyces boulardii.
* szczep powinien być oznaczony literami i cyframi, które wskazują nazwę i numer zbioru, gdzie jest przechowywany jego wzorzec, np. ATCC53103
* nie kupujmy probiotyku, którego przydatność wkrótce się kończy, nawet jeśli z tego powodu znalazł się na promocji. Niestety, ale im młodszy, tym lepszy.

Poza tym:
przechowujmy probiotyk zgodnie z zaleceniami – w lodówce albo poza nią
• przyjmujmy go i w trakcie kuracji antybiotykowej, i przez tydzień po niej
• probiotyku z apteki nie zastąpią kiszone ogórki ani też kefir czy jogurt. Chyba że taki z dodanym szczepem bakteryjnym.
Dużo ciekawych informacji na www.wybieramprobiotyk.pl

Halina Sterczyńska
Inne wpisy autora

Komentarze: 0

O blogu:

Wierzymy, że każdy trzyma swoje zdrowie w swoich rękach. Blog powstał po to, żeby dać wyraz naszym osobistym poglądom na ten temat, ale też przekazać rzetelną wiedzę, podsunąć wskazówki dla tych, którzy na naszą stronę trafią.

Czytaj dalej

Czytaj także:

Samotność opiekuna

Niepewność, bezsilność, na zmianę przebłysk nadziei i jej brak, poczucie winy i ciągłe zmęczenie. Zna to każdy, kto opiekował się kimś nieuleczalnie chorym.

Czytaj dalej

Probiotyk, ale jaki?

Jeden ze sposobów poprawy składu i funkcji mikrobioty to stosowanie probiotyków. Jak to robić z sensem?

Czytaj dalej

Poprzednie wpisy:

5 lipca 2018
Lato nam się należy

Urlop, basen, plaża – świetna okazja do złapania infekcji intymnej. Dlaczego? Choćby dlatego, że jest ciepło i mokro. Bakterie i grzyby to uwielbiają.

Czytaj dalej

12 maja 2015
Zapobiec udarowi

Migotanie przedsionków to przyczyna 30 proc. udarów mózgu. Jednak można do nich nie dopuścić, skutecznie lecząc tę arytmię.

Czytaj dalej