Choroby Archiwum wpisów

oczy

Daj wypocząć oczom17 czerwca 2017 - Choroby -

Żeby zachować sprawny wzrok, trzeba w kalendarz wkalkulować wizytę u okulisty. Jak już nam się uda tam dostać (ja mam numerek na koniec listopada), upomnijmy się o badania, np. pomiar ciśnienia w oku, a nie ograniczajmy do dobrania okularów.

Pomocna może być amerykańska metoda 20-20-20 – czyli co 20 minut 20 sekund przerwy i spojrzeć na obiekt oddalony od nas o 20 stóp (czyli 6 metrów).

Jednak bywa też tak, że nie grozi nam żadna choroba, a oczy zwyczajnie są zmęczone. Najczęściej, gdy pracujemy przy komputerze. Albo nie pracujemy, ale gramy w gry, stawiamy pasjansa, oglądamy filmy itd.

Dzieje się tak m.in. dlatego, że koncentrując się na monitorze, nie mrugamy, przez co oczy wysychają. Wysuszone oko boli, swędzi, piecze. Co gorsza, boli też głowa, kark, plecy. Jak sobie z tym poradzić?
• Zachować zdrowy rozsądek. Jeżeli w pracy siedzimy przed ekranem, nie róbmy tego samego w domu. To rada piękna w swojej prostocie, ale często trudna w realizacji, bo nie potrafimy wymyślić innej rozrywki.
• Przygotować stanowisko pracy: siedzieć nie bliżej niż 40 cm od ekranu, ustawić go tak, by nie odbijał światła, dostosować wielkość czcionek do naszych potrzeb.
• Co godzinę robić 10 minut przerwy. Wstać, popatrzeć w dal, pogimnastykować oczy, poruszając nimi we wszystkie strony. Pomocna może być amerykańska metoda 20-20-20 – czyli co 20 minut 20 sekund przerwy i spojrzeć na obiekt oddalony od nas o 20 stóp (=6 metrów).
• Otaczać się zielenią. Gdy na nią patrzymy, oczy mniej się męczą.
• Wprowadzić do diety witaminę A (marchewka), C (większość warzyw i owoców), E (orzechy, kiełki), cynk (owoce morza), kwasy omega 3 (ryby), luteinę (szpinak, brokuły).
• Nie zaniedbywać snu.
• Po pracy zrobić sobie na oczy okład z rumianku lub zielonej herbaty.
• Zastosować krople do oczu lub nawet specjalne soczewki, pozwalające oczom łatwiej znosić obciążenia.

Halina Sterczyńska
Inne wpisy autora

Komentarze: 0

O blogu:

Wierzymy, że każdy trzyma swoje zdrowie w swoich rękach. Blog powstał po to, żeby dać wyraz naszym osobistym poglądom na ten temat, ale też przekazać rzetelną wiedzę, podsunąć wskazówki dla tych, którzy na naszą stronę trafią.

Czytaj dalej

Czytaj także:

7 trików na pyłki

Jak nie dąb, to pokrzywa, trawy albo szczaw. W tym roku trawy zaczęły pylić wyjątkowo wcześnie, może więc szybciej skończą. Ale na pewno znajdzie się inny alergen. Jak żyć?

Czytaj dalej

Skąd brać siłę?

Taki już jestem i się nie zmienię – mówi wiele osób. A czasem zmienić się trzeba – i można.

Czytaj dalej

Poprzednie wpisy:

8 lutego 2014
Zdrowy za trudny

Co ty wiesz o cholesterolu? Dużo – mówi większość rodaków. Ale przyciśnięty do muru, jedynie co trzeci z nas potrafi wskazać różnice między HDL a LDL.

Czytaj dalej

13 września 2015
Bezsennych przybywa

W nocy wszystko jest czarne. Godzinami przewracasz się z boku na bok i widzisz najgorsze scenariusze. Też tak macie?

Czytaj dalej