Dieta Archiwum wpisów

IMG_3461_zmniejszacz-pl_778703

Wielka mała czarna10 stycznia 2014 - Dieta -

Nie jestem wielbicielką kawy. Zawsze sądziłam, że ze względu na nadciśnienie nie powinnam jej pić. Ale może zmienię zdanie.

Okazuje się, że towarzystwa naukowe, które (w Polsce i na świecie) opracowują zasady postępowania dla takich, jak ja, wcale nie zabraniają nam małej czarnej. Owszem, u niektórych osób – nie pijących kawy nawykowo – widać wzrost ciśnienia. Jednak znika on już po godzinie.
A badania dowodzą, że nie ma związku między piciem kilku filiżanek kawy dziennie, a częstością incydentów sercowych u osób po zawale. Tak samo mówi kardiolog, prof. Artur Mamcarz. Owszem, na choroby układu krążenia są narażeni ci, którzy piją więcej niż sześć kaw dziennie i w dodatku palą.
Co więcej, naukowcy donoszą, że picie kawy zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, a nawet na chorobę Parkinsona!

Kawa zwiększa funkcje poznawcze u osób, które regularnie ją piją. Daje to dobre skutki w starszym wieku.

Żeby jednak nie było tak miło, są niestety dowody na to, że picie kawy na godzinę przed pójściem spać skraca sen i pogarsza jego jakość. Czy jednak trzeba koniecznie pić kawę przed snem?
Choć nie wszystkich to dotyczy. Są i tacy, co po kawie łatwo zasypiają. To szczęśliwcy z niskim ciśnieniem: kawa obniża je u nich jeszcze bardziej, bo ma efekt moczopędny. I tak to działa.

Halina Sterczyńska
Inne wpisy autora

Komentarze: 0

O blogu:

Wierzymy, że każdy trzyma swoje zdrowie w swoich rękach. Blog powstał po to, żeby dać wyraz naszym osobistym poglądom na ten temat, ale też przekazać rzetelną wiedzę, podsunąć wskazówki dla tych, którzy na naszą stronę trafią.

Czytaj dalej

Czytaj także:

Przyjaciel bakteria

Każdy z nas ma w sobie, przede wszystkim w jelitach, 1,5 do 2 kg bakterii. To oznacza, że są ich biliony. Warto się z nimi zaprzyjaźnić, zwłaszcza, że większość z nich jest do nas dobrze nastawiona i korzystnie wpływa na zdrowie.

Czytaj dalej

Lata w paczkach

Przez pięć lat od postawienia diagnozy raka płuc żyje zaledwie 15 proc. chorych. Czas te proporcje odwrócić.

Czytaj dalej

Poprzednie wpisy:

3 lutego 2019
Probiotyk, ale jaki?

Jeden ze sposobów poprawy składu i funkcji mikrobioty to stosowanie probiotyków. Jak to robić z sensem?

Czytaj dalej

22 listopada 2015
Witamina-panaceum?

Zmierzyłam sobie poziom witaminy D w organizmie. I co? Niski. Jeszcze nie samo dno, ale jednak.

Czytaj dalej