Styl życia Archiwum wpisów

konie dwa

Ciąża truchtem13 marca 2014 - Styl życia -

To nie jest okres w życiu, który musisz przesiedzieć na kanapie. Chyba, że to konieczne.

Jednak jeśli lekarz pozwoli, spędź ten czas aktywnie. Przede wszystkim dla poprawy własnego samopoczucia. Po drugie: będziesz lepiej przygotowana do porodu, a potem szybciej wrócisz do formy.
Ja chodziłam na ćwiczenia dla przyszłych mam w szkole rodzenia. Pamiętam, że gdy z nich wracałam i ludzie ustępowali mi miejsca w tramwaju, myślałam, że to ja im powinnam ustępować, bo tak dobrze się czułam.
Ale bez szaleństw. Jeśli dotąd nie ćwiczyłaś, wybierz niezbyt długie spacery, ćwiczenia relaksacyjne, pływanie, jogę dla kobiet w ciąży, ćwiczenia w wodzie i zajęcia na sali dla kobiet w ciąży, rower stacjonarny.
Jeśli przed ciążą ćwiczyłaś regularnie, możesz wybrać trucht, dłuższe spacery, ćwiczenia z niedużym obciążeniem i jazdę na nartach biegowych.
Zabronione są: bieganie, nurkowanie, jazda na nartach (oprócz biegowych), zajęcia na „stepie”, jazda konna, rower (oprócz stacjonarnego), skoki i wszelka aktywność narażająca na wstrząsy i urazy. Na naszym profilu na Facebooku ten temat wywołał już dyskusje, ale nie wycofam się ze swojego zdania. Rozsądek przede wszystkim.

Zanim zaczniesz ćwiczyć, zadbaj o buty lub skarpetki takie, by się nie ślizgać.

Nie doprowadzaj do zadyszki. Czas ćwiczeń wydłużaj stopniowo, zaczynając od 10 minut, a kończąc na najwyżej 50. Obserwuj swoje reakcje.
Jeśli coś jest „nie halo”, przerwij. Zwłaszcza gdy poczujesz skurcze macicy, ból lub zawroty głowy, ból w dole brzucha lub klatce piersiowej, nagłą zmianę ruchów dziecka lub w ogóle poczujesz się słabo i źle.
Zajrzyj na www.ZachowajRownowage.pl – przeczytasz więcej o ćwiczeniach i żywieniu w ciąży.

Halina Sterczyńska
Inne wpisy autora

Komentarze: 0

O blogu:

Wierzymy, że każdy trzyma swoje zdrowie w swoich rękach. Blog powstał po to, żeby dać wyraz naszym osobistym poglądom na ten temat, ale też przekazać rzetelną wiedzę, podsunąć wskazówki dla tych, którzy na naszą stronę trafią.

Czytaj dalej

Czytaj także:

7 trików na pyłki

Jak nie dąb, to pokrzywa, trawy albo szczaw. W tym roku trawy zaczęły pylić wyjątkowo wcześnie, może więc szybciej skończą. Ale na pewno znajdzie się inny alergen. Jak żyć?

Czytaj dalej

Skąd brać siłę?

Taki już jestem i się nie zmienię – mówi wiele osób. A czasem zmienić się trzeba – i można.

Czytaj dalej

Poprzednie wpisy:

7 października 2014
Kichaj w…łokieć

Zaczął się sezon przeziębień. Do drzwi puka też grypa. Jak się chronić przed wirusami?

Czytaj dalej

29 stycznia 2017
Sekret cukrzycy cz.3

Kiedy zaczęłam interesować się cukrzycą, sądziłam, że problem leży w zbyt wysokim stężeniu cukru we krwi. I owszem, leży. Ale nie tylko tam.

Czytaj dalej