Styl życia Archiwum wpisów

konie dwa

Ciąża truchtem13 marca 2014 - Styl życia -

To nie jest okres w życiu, który musisz przesiedzieć na kanapie. Chyba, że to konieczne.

Jednak jeśli lekarz pozwoli, spędź ten czas aktywnie. Przede wszystkim dla poprawy własnego samopoczucia. Po drugie: będziesz lepiej przygotowana do porodu, a potem szybciej wrócisz do formy.
Ja chodziłam na ćwiczenia dla przyszłych mam w szkole rodzenia. Pamiętam, że gdy z nich wracałam i ludzie ustępowali mi miejsca w tramwaju, myślałam, że to ja im powinnam ustępować, bo tak dobrze się czułam.
Ale bez szaleństw. Jeśli dotąd nie ćwiczyłaś, wybierz niezbyt długie spacery, ćwiczenia relaksacyjne, pływanie, jogę dla kobiet w ciąży, ćwiczenia w wodzie i zajęcia na sali dla kobiet w ciąży, rower stacjonarny.
Jeśli przed ciążą ćwiczyłaś regularnie, możesz wybrać trucht, dłuższe spacery, ćwiczenia z niedużym obciążeniem i jazdę na nartach biegowych.
Zabronione są: bieganie, nurkowanie, jazda na nartach (oprócz biegowych), zajęcia na „stepie”, jazda konna, rower (oprócz stacjonarnego), skoki i wszelka aktywność narażająca na wstrząsy i urazy. Na naszym profilu na Facebooku ten temat wywołał już dyskusje, ale nie wycofam się ze swojego zdania. Rozsądek przede wszystkim.

Zanim zaczniesz ćwiczyć, zadbaj o buty lub skarpetki takie, by się nie ślizgać.

Nie doprowadzaj do zadyszki. Czas ćwiczeń wydłużaj stopniowo, zaczynając od 10 minut, a kończąc na najwyżej 50. Obserwuj swoje reakcje.
Jeśli coś jest „nie halo”, przerwij. Zwłaszcza gdy poczujesz skurcze macicy, ból lub zawroty głowy, ból w dole brzucha lub klatce piersiowej, nagłą zmianę ruchów dziecka lub w ogóle poczujesz się słabo i źle.
Zajrzyj na www.ZachowajRownowage.pl – przeczytasz więcej o ćwiczeniach i żywieniu w ciąży.

Halina Sterczyńska
Inne wpisy autora

Komentarze: 0

O blogu:

Wierzymy, że każdy trzyma swoje zdrowie w swoich rękach. Blog powstał po to, żeby dać wyraz naszym osobistym poglądom na ten temat, ale też przekazać rzetelną wiedzę, podsunąć wskazówki dla tych, którzy na naszą stronę trafią.

Czytaj dalej

Czytaj także:

Przyjaciel bakteria

Każdy z nas ma w sobie, przede wszystkim w jelitach, 1,5 do 2 kg bakterii. To oznacza, że są ich biliony. Warto się z nimi zaprzyjaźnić, zwłaszcza, że większość z nich jest do nas dobrze nastawiona i korzystnie wpływa na zdrowie.

Czytaj dalej

Lata w paczkach

Przez pięć lat od postawienia diagnozy raka płuc żyje zaledwie 15 proc. chorych. Czas te proporcje odwrócić.

Czytaj dalej

Poprzednie wpisy:

4 kwietnia 2014
Widać ich w tłumie

Mało kto pamięta Rondo Hattona, aktora, który zmarł w 1946 r. Ale pan Tomasz wygląda podobnie.

Czytaj dalej

20 października 2017
Sprawdź swoje kości!

Oceń, czy grozi ci złamanie z powodu osteoporozy. Badaj się i zapobiegaj.

Czytaj dalej