Styl życia Archiwum wpisów

Ciąża truchtem13 marca 2014 - Styl życia -

To nie jest okres w życiu, który musisz przesiedzieć na kanapie. Chyba, że to konieczne.

Jednak jeśli lekarz pozwoli, spędź ten czas aktywnie. Przede wszystkim dla poprawy własnego samopoczucia. Po drugie: będziesz lepiej przygotowana do porodu, a potem szybciej wrócisz do formy.
Ja chodziłam na ćwiczenia dla przyszłych mam w szkole rodzenia. Pamiętam, że gdy z nich wracałam i ludzie ustępowali mi miejsca w tramwaju, myślałam, że to ja im powinnam ustępować, bo tak dobrze się czułam.
Ale bez szaleństw. Jeśli dotąd nie ćwiczyłaś, wybierz niezbyt długie spacery, ćwiczenia relaksacyjne, pływanie, jogę dla kobiet w ciąży, ćwiczenia w wodzie i zajęcia na sali dla kobiet w ciąży, rower stacjonarny.
Jeśli przed ciążą ćwiczyłaś regularnie, możesz wybrać trucht, dłuższe spacery, ćwiczenia z niedużym obciążeniem i jazdę na nartach biegowych.
Zabronione są: bieganie, nurkowanie, jazda na nartach (oprócz biegowych), zajęcia na „stepie”, jazda konna, rower (oprócz stacjonarnego), skoki i wszelka aktywność narażająca na wstrząsy i urazy. Na naszym profilu na Facebooku ten temat wywołał już dyskusje, ale nie wycofam się ze swojego zdania. Rozsądek przede wszystkim.

Zanim zaczniesz ćwiczyć, zadbaj o buty lub skarpetki takie, by się nie ślizgać.

Nie doprowadzaj do zadyszki. Czas ćwiczeń wydłużaj stopniowo, zaczynając od 10 minut, a kończąc na najwyżej 50. Obserwuj swoje reakcje.
Jeśli coś jest „nie halo”, przerwij. Zwłaszcza gdy poczujesz skurcze macicy, ból lub zawroty głowy, ból w dole brzucha lub klatce piersiowej, nagłą zmianę ruchów dziecka lub w ogóle poczujesz się słabo i źle.
Zajrzyj na www.ZachowajRownowage.pl – przeczytasz więcej o ćwiczeniach i żywieniu w ciąży.

Halina Sterczyńska
Inne wpisy autora

Komentarze: 0

O blogu:

Wierzymy, że każdy trzyma swoje zdrowie w swoich rękach. Blog powstał po to, żeby dać wyraz naszym osobistym poglądom na ten temat, ale też przekazać rzetelną wiedzę, podsunąć wskazówki dla tych, którzy na naszą stronę trafią.

Czytaj dalej

Czytaj także:

Dla chorych na PBL

Ktoś w twojej rodzinie cierpi na przewlekła białaczkę limfocytową lub to ciebie dotyka ta choroba? Pomocą może ci posłużyć nowa broszura edukacyjna Fundacji OnkoCafe.

Czytaj dalej

Esemesowa szyja?

15 lipca przypada Dzień bez Telefonu Komórkowego. – To świetna okazja, by mówić o profilaktyce. Kluczem do sukcesu jest umiar w korzystaniu z urządzenia – mówi lek. Przemysław Rychtik z kliniki ortopedycznej Carolina Medical Center.

Czytaj dalej

Poprzednie wpisy:

10 grudnia 2014
Znamiona do kontroli

Lubicie się opalać? Teraz nie pora na to. Pora, żeby oglądać, jak się mają nasze znamiona.

Czytaj dalej

4 listopada 2015
Serce kobiety

Typowy objaw zawału to ból w klatce piersiowej, który promieniuje do lewej ręki, ramion, szyi, żuchwy i trwa ponad 20 minut. Jednak u kobiety może to wyglądać inaczej.

Czytaj dalej